پایه

بهترین باتری بازار

1645967369

هرچه اهمیت کمتری به قطعات ماشین در هنگام انتخاب در بازار بدهیم این قطعه اهمیت خود را با خرج‌هایی که برایتان به بار می‌آورد نشان می‌دهد! در برخی از قطعات شاید چند سالی باید منتظر باشید تا نتیجه انتخاب اشتباه‌تان از بازار را ببینید، اما به خاطر مصرفی بودن باتری و عمر چند ساله آن، حتما طی یک الی دو سه سال متوجه خواهید شد که در انتخاب بهترین باتری یا حداقل یک گزینه مناسب بنا به موقعیت از بازار روش صحیحی را انتخاب کرده‌اید یا خیر.

شناسایی بهترین باتری

پیش از هرچیز لازم است که انواع باتری را بشناسید، به طور کلی عمده محصولات مخصوص ماشین‌های سواری در بازار را درحال حاضر باتری‌های سیلد یا اتمی تشکیل می‌دهند، اما خودروهای قدیمی عمدتا از باتری‌های اسیدی معمولی استفاده می‌کنند که نحوه تشخیص این دو از هم دارا بودن درپوش‌های بررسی آب باتری یا الکترولیت روی بدنه باتری‌های اسیدی قدیمی است. البته در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که شناسایی همین دو مورد کافی نیست و لازم است اطلاعات بیشتری از این قطعه داشته باشید. به عنوان اولین پیشنهاد می‌توان باتری سیلد را پیشنهاد دارد که صفحات آن به جای ترکیب سرب و آنتیموان از ترکیب آلیاژ کلسیم و نقره یا فقط کلسیم در کنار صفحات سربی استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی باتری‌های سیلد را می‌توان نیاز کمتر آنها به نگهداری و بررسی شرایط الکترولیت یا همان آب باتری است. یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود انتخاب باتری متفاوتی داشته باشید، منطقه جغرافیایی و آب‌وهوایی محل استفاده از ماشین است. در صورت حضور در مناطق آب‌وهوایی گرم بهتر است به سراغ باتری سیلد بروید، چرا که این نوع از باتری مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و اکسیداسیون در شرایط افزایش رطوبت هوا را دارد، همچنین نفوذ دما به ساختار داخلی این نوع از باتری‌ها سخت‌تر است.

1645967369

دلایل خرید باتری اسیدی

باوجود تمام مزایای که برای باتری‌های سیلد آوردیم، اما در برخی از شرایط شاید بهتر باشد که سراغ باتری‌های اسیدی بروید، به عنوان مثال می‌توان به هزینه خرید باتری برای خودروهای سنگین اشاره کرد. تعمیر این نوع از باتری‌ها نیز ساده‌تر است و می‌توان از آنها به عنوان گزینه مناسبی به عنوان باتری‌هایی یاد کرد که به صورت اضطراری در هنگام خرابی باتری‌های سیلد از آنها استفاده کرد. اما در هرصورت استفاده از این باتری‌ها در مناطق گرمسیر توصیه نمی‌شود.

انواع برند باتری ماشین

تا چند وقت پیش می‌توانستیم بازار را به دو دسته برندهای وارداتی و ساخت داخل تقسیم کنیم، اما رفته رفته حضور برندهای خارجی در بازار باتری کشور کمرنگ شده و در حال حاضر برندهای داخلی عمده بازار را تشکیل می‌دهند. در واقع در پاسخ به این پرسش که باتری ایرانی بخریم یا خارجی در حال حاضر فقط باتری‌های داخلی‌ساز را پیشنهاد می‌کنیم. مهم‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان در تاریخ تولید باتری‌های چینی و کره‌ای وارداتی دانست که مدت‌هاست در انبار خاک می‌خورند و یا مشخص نیست از چه منابعی تامین شده و وارد بازار شدند، بنابراین اصالت آنها مورد پرسش است. به همین خاطر باید بررسی کنیم که کدام در هر آمپر یا در هر ماشینی چه برندهای داخلی بهترین بازخورد را داشته‌اند.

چطور مناسب‌ترین باتری برای هر ماشین را تشخیص دهیم؟

آرکا باتری درکنار شماست تا بهترین انتخاب را داشته باشید در ادامه برای برخی از مدل‌های پرفروش بازار توصیه‌هایی برای خرید منتقل می‌کنیم، اما به طور کلی می‌توان با مراجعه به سایت آرکا باتری مناسب‌ترین باتری برای هر ماشین را پیدا کنید. پس از درج نام یا مدل خودرو در محل جستجو، به راحتی می‌توانید آمپر مورد نیاز ماشین خود را پیدا کنید. از سوی دیگر می‌توانید در هر آمپر نیز بهترین باتری‌های موجود در بازار را با جزئیات کامل مشاهده بفرمایید. اما به غیر از این موضوع امکان استفاده از مشاوران آرکا باتری نیز وجود دارد، این مشاوره را می‌توان از طریق شماره تلفن ۴۹۰۳۲۰۰۰ ، وب‌سایت آرکا باتری، دایرکت اینستاگرام و صفحات آرکا در توییتر و فیس‌بوک نیز استفاده کنید. در وب‌سایت آرکا باتری مثلا وقتی به دنبال بهترین باتری ۶۰ آمپر هستید، کافیست در قسمت جستجو این عبارت را درج کنید تا لیست تمام محصولات موجود به نمایش درآید.

بهترین باتری سمند

اما برای انتخاب باتری برای هر خودرو به عنوان مثال بهترین مارک باتری ماشین برای سمند می‌توان باتری‌های سیلد را پیدا کرد، چرا که دینام این خودرو توان تولید توان کافی باتری‌های اتمی را دارد و از بین آمپرهای مختلف پیشنهاد استفاده از باتری‌های ۹۰ آمپر نیز ارائه شده است. اما به عنوان مثال برای انتخاب بهترین باتری ماشین پراید لازم است اطلاعات بیشتری ارائه کنید. مدل‌های قدیمی پراید با دینام ضعیف‌تری عرضه می‌شدند که امکان استفاده از باتری‌های اتمی را نداشتند، اما در مدل‌های جدیدتر پراید می‌توان از انواع ۵۰ الی ۶۲ آمپر سیلد استفاده کرد. یا برای انتخاب بهترین مارک باتری ماشین تیبا که شباهت زیادی با پراید دارد نیز گزینه‌های مشابه‌ای پیش رو دارید، اما پیشنهاد می‌شود برای تیبا از برندهای معتبرتری همچون واریان صبا و برندهای سپاهان باتری استفاده کنید.

بهترین باتری ۲۰۶

بهترین مارک باتری برای ۲۰۶ به عنوان یک خودرو جوان پسند و پرطرفدار نیز همان واریان و اوربیتال از دو باتری‌ساز مطرح کشور است، البته این خودرو را می‌توان از لحاظ پیشرانه و سطح تجهیزات به دو دسته تیپ ۲ و تیپ ۵ تقسیم کرد که برای خودروهای تیپ ۲ در صورت عدم نصب تجهیزات و آپشن‌های اضافی می‌توان از باتری‌های ۵۰ آمپری نیز استفاده کرد، اما در مورد ۲۰۶ تیپ ۵ نیاز است که سراغ باتری‌های با کیفیت‌تر بروید که حداقل ۵۵ آمپر باشند. در مورد بهترین مارک باتری برای پژو پارس می‌توان پیشنهادهای مشابهی همچون باتری برای پژو ۴۰۵ ارائه کرد که به خاطر فضای مناسبی که برای قرارگیری باتری در این خودروها درنظر گرفته شده امکان نصب باتری تا ۷۴ آمپر نیز وجود دارد. همچنین به دلیل استفاده از دینام ۹۰ آمپری در پژو ۴۰۵ امکان نصب باتری‌های سیلد در این خودرو و پژو پارس وجود دارد. اما برای برای انواع پژو پارس و ۴۰۵ در تیپ‌های جی‌ال‌‌ایکس (GLX)، جی‌ال‌ای (GLI)، اس‌ال‌ایکس (SLX) با موتور TU5 و انواع دوگانه‌سوز پژو ۴۰۵ پیشنهاد می‌شود حتما از باتری اتمی استفاده کنید. برای پژوهای قدیمی‌تر ۲۰۰۰ و GL امکان استفاده از باتری اسیدی معمولی نیز وجود دارد. به غیر از مواردی که در بالا آورده شد، آرکا باتری پیشنهاد تخصصی و جامع‌تری برای انواع خودروها ارائه می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش مجله باتری وب‌سایت آرکا در این صفحه مراجعه کنید. در پایان پاسخگوی سوالات شما در زمینه انتخاب باتری‌های موجود در بازار در بخش نظرات همین صفحه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *