پایه, باتری UPS

باتری برق اضطراری

30

مقدمه

هیچ فردی وابستگی به نیروی برق را در شرایط فعالی اشتباه نمی‌داند و صرفا مشکلات پیش آمده در نوسان و خاموشی برق مشکل به حساب می‌آید. از این رو مجموعه‌ها و افراد مختلف برای غلبه بر مشکلات شرایط اضطراری اقدام به استفاده از راه‌های منطقی و رایج می‌کنند. در حال حاضر دو راهکار اصلی برای تامین نیرو برق در زمان نوسانات و قطعی برقی پیشنهاد می‌شود: باتری اضطراری ups و دیزل ژنراتورها. استفاده از هرکدام این موارد بستگی به حجم و تعداد دستگاه‌های متصل به برق دارد و از آنجایی که دستگاه‌های کامپیوتر بیشترین حساسیت و توان را مورد نیاز دارند را می‌توان براساس تعداد دستگاه‌های فعال در لحظه اقدام به انتخاب یکی از این دو مورد کرد.

درنظر داشته باشید که فعال نگه‌داشتن کامپیوترها در شرایط اضطراری صرفا برای امور اداری و کاری لازم نیست و ممکن است حتی در برخی از مصارف خانگی نیز حساسیت روی فعال بودن کامپیوتر در شرایط اضطراری وجود داشته باشد. به طور کلی دیزل ژنراتورها را می‌توان برای مصارف سنگین و تجاری پیشنهاد داد و در مقابل دستگاه‌های ذخیره برق خانگی و صنعتی در شرایط اضطراری وجود دارند که مزیت اصلی آنها پایداری بالای توان ارائه شده به سیستم‌‌ها است.

در مورد سیستم برق یا باتری اضطراری چه می‌دانید

تا به حال شده به این مورد فکر کنید که در زمان قطعی برق چگونه برخی از سیستم‌های حیاتی در مجتمع‌های مسکونی و اداره‌جات به فعالیت خود ادامه می‌دهند؟ افراد کنجکاو حتی اقدام به پرسش درباره این موضوع هم می‌کنند و پاسخ آنها ژنراتور یا UPS است. طبیعی است که برای حفاظت از امنیت امکان نمی‌توان منتظر برقراری برق بود و یا فردی که در اتاقک آسانسور محبوس شده نباید تا زمان برقراری اتصال به برق صبر کند. بنابراین برای تامین برق اضطراری آسانسور یا یو پی اس برای دوربین مدار بسته از این باتری‌های اضطراری استفاده می‌شود.

سیستم باتری اضطراری چیست؟

از این سیستم‌ها می‌توان به عنوان دستگاه‌هایی یاد کرد که امکان تامین انرژی را به صورت پیوسته برای دستگاه‌های حیاتی که مصرف‌کننده برق به حساب می‌آیند را فراهم می‌کند. همچنین باتوجه به حساسیت برخی از وسایل و تجهیزات کامپیوتری نسبت به نوسان برق لازم است که پیش از ورود مستقیم برق به این سیستم‌‌ها، دستگاهی برای کاهش این نوسانات درنظر گرفته شود و برقی را تحویل دستگاه‌های کامپیوتری دهد که به خاطر وجود یک باتری از اعمال این نوسانات جلوگیری می‌کند.

به همین ترتیب می‌توان انتظار داشت که عمر دستگاه‌هایی حساس نیز با اتصال به این منبع تغذیه افزایش پیدا کند. در واقع هدف از استفاده باتری اضطراری صرفا تامین نیرو در شرایط اضطراری نیست و به طور کلی می‌توان اینطور بیان کرد که امکان تحویل بدون درنگ انرژی برق برای دستگاه‌های حساس را فراهم می‌کند.

البته به هرحال تامین انرژی نیازمند اخذ این نیرو از یک منبع جداگانه و یا تولید آن به واسطه تبدیل انرژی از یک منبع دیگر است. بنابراین در مورد دستگاه‌های UPS می‌توانند برای مدت زمان مشخصی اقدام به تامین نیروی مورد نیاز برای فعالیت دستگاه‌ها کنند تا شرایط مناسبی برای ذخیره اطلاعات و خروج امن از سیستم به وجود بیایید. اگرچه برای مراکز حساسی همچون مجموعه‌های مخابراتی، کامپیوتری، بیمارستانی و آزمایشگاهی به دلیل حساسیت بالاتر، شاید لازم باشد که مدت زمان فعالیت دستگاه‌‌ها طولانی‌تر باشد و یا کل زمان قطعی برق را پوشش دهد.

1645968184

وظایف اصلی سیستم برق یا باتری اضطراری چیست؟

تا اینجا با شیوه کارکرد کلی سیستم‌های باتری اضطراری آشنا شدید،‌ اما این سیستم‌ها عملکرد کلی چندان پیچیده‌ای ندارند و در واقع پیچیدگی آنها در فناوری‌های استفاده از آنها گنجانده شده است. به زبان ساده این سیستم‌ها را می‌توان ذخیره‌ساز هوشمند انرژی برق دانست که شامل قطعاتی همچون باتری اضطراری، مدار تنظیم جریان،‌ مبدل یا اینورتر برق، کلیدهای رله‌ای و چند فیوز می‌شود.

برای حذف نوسانات نامطلوب برق نیز از مدارهای یکسو کننده در این دستگاه‌ها استفاده می‌شود که باعث تبدیل شدن جریان متناوب و سینوسی به جریان مستقیم یا DC می‌شود. در بخش ذخیره‌سازی نیز باتری این دستگاه‌ها امکان ارائه توان بین ۲ تا نهایتا ۱۰ ساعت را دارا هستند، در واقع از دستگاه‌های ups می‌توان تحت عنوان دستگاه ذخیره برق ۲۲۰ ولت یاد کرد که امکان ارائه همین اختلاف پتانسیل را با کیفیت بالاتری بالاتری نسبت به برق شهری فراهم می‌کند.

کاربرد سیستم باتری اضطراری در چه مکان‌هایی است

به غیر از مواردی که تا اینجا به عنوان کاربری دستگاه‌های باتری اضطراری UPS آوردیم، موارد حساس دیگری همچون اتاق عمل بیمارستان، دیتا سنتر، مراکز نظامی،‌ بانک‌ها و اتاق کامپیوتر ادارات، چراغ‌های راهنمایی، مراکز استفاده از نیروی برق تجدیدپذیر همچون انرژي خورشیدی، باد و امواج دریا می‌توان دانست.

به عنوان مثال استفاده از این دستگاه‌‌ها در اتاق عمل جراحی می‌تواند از زنده ماندن یک فرد و حیات او حفاظت کند. این حفاظت می‌توان به غیر از جان افراد از اطلاعات مالی حساس در سازمان‌ها نیز باشد و در واقع این فرصت در اختیار افراد قرار داده می‌شود که نسبت به انتقال و ذخیره‌سازی اطلاعات در حافظه‌های بلند مدت سیستم‌ها اقدام کنند. برخلاف باور بسیاری از افرادی که تصور می‌کنند ژنراتور بهترین راهکار برای فعالیت آسانسور در زمان قطعی برق است،‌ در بسیاری از موارد قیمت یو پی اس آسانسور به صرفه‌تر بوده و حتی از لحاظ کارایی نیز در جایگاه مناسب‌تری قرار می‌گیرند.

با آرکا باتری همیشه برق داری!

با آرکا باتری همیشه برق داری!

برای سفارش باتری ups روی دکمه زیر کلیک کنید!!

خرید یو پی اس از آرکا باتری

آرکا باتری طی چند دهه فعالیت خود با شرکت‌های باتری‌سازی مختلفی در تعامل بوده و به خاطر اینکه همین شرکت‌ها را می‌توان به عنوان تامین‌کننده قطعه اصلی این شرکت‌ها دانست، برای بسیاری از مجموعه‌های صنعتی بزرگ اقدام به تامین یو پی اس برای کامپیوتر یا حتی دستگاه ذخیره برق خانگی با قیمت مناسب کرده است.

از پرفروش‌ترین محصولات بازار که قیمت مناسبی هم دارند می‌توان به یو پی اس برند فاراتل در مدل‌های ۱۰ کاوا، 3kva و ۲۰۰۰ اشاره کرد، همچنین محصولات شرکت فاران نیز به عنوان دیگر شرکت داخلی مورد استفاده بسیاری از شرکت‌ها هستند.

اما در بخش اصلی این دستگاه‌ها که همان باتری است، شرکت توسعه منابع انرژی توان یا همان صبا باتری جزو شرکت‌های به شدت فعال است که آرکا باتری نمایندگی توزیع عمده و خرد محصولات این شرکت را به همراه ارائه خدمات گارانتی ارائه می‌کند. از سوی دیگر برای سادگی کار برای پیدا کردن بهترین باتری مناسب هر کاربرد در وب‌سایت آرکا باتری امکان مشاهده لیست قیمت یو پی اس برای دوربین مدار بسته و همچنین لیست قیمت برق اضطراری آسانسور قرار گرفته‌ شده است؛

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی با متخصصان آرکا باتری با شماره تلفن ۴۹۰۳۲۰۰۰- ۰۲۱ تماس حاصل بفرمایید. در بخش نظرات همین مقاله پاسخگوی سوالات شما در خصوص انتخاب باتری اضطراری هستیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما :

آدرس: تهران، شهرک گلستان، میدان اتریش، مجتمع باران، واحد 337

شماره تلفن: 02149032000

آدرس ایمیل:info@arkabattery.com

شبکه های اجتماعی آرکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *