پایه

معرفی باتری تراکتور

22

معرفی باتری تراکتور

در ابتدا باید بدانید که باتری تراکتور مانند باتری اتومبیل نیست. زمانی که دقیق به این موضوع فکر کنید متوجه خواهید شد که این دو وسایل نقلیه ی متفاوتی هستند که برای امور مختلفی طراحی شده اند. خب قاعدتا نیاز به باتری هایی دارند که نیاز های خاص آن ها را برطرف کند.
همه ی باتری ها به یک شکل تولید نمی شوند باتری تراکتور و اتومبیل در عین شباهت تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

تفاوت باتری تراکتور و اتومبیل

تفاوت اساسی بین باتری تراکتور به عنوان ماشین کشاورزی و باتری اتومبیل در نوع خدمات باتری و میزان دوام این وسایل نقلیه خلاصه می شود. باتری اتومبیل با توجه به توان لازم برای چرخاندن میل لنگ، روشن کردن کولر هستند این به عنوان یک مزیت است که توان لازم را برای استارت زدن اتومبیل داشته باشند. در مقابل باتری تراکتور نه تنها باید مقدار توان چرخش میل لنگ را فراهم کند بلکه به خدمات چرخه ای عمیقی نیز نیاز دارد که باید توان بیشتری را بر اساس آمپرساعت مصرف کند.
به طور سنتی ، آلترناتیو در تراکتور – یعنی مولفه ای که باتری را شارژ می کند. باتری تراکتور نیرومند تر از باتری اتومبیل است .

لوگوی آرکا باتری

* برای خرید و مشاوره رایگان باتری تراکتور با واحد فروش فروشگاه آرکا باتری تماس بگیرید:

تلفن : 02149032000

لوگوی آرکا باتری

تاریخچه ماشین کشاورزی تراکتور در ایران

تراکتور به عنوان یک ماشین خودگردان شناخته می شود که قادر است توان کششی ، هیدرولیکی و دورانی دیگر ماشین های کشاورزی را تامین کند. تاریخچه ورود این ماشین کشاورزی در ایران به سال 1300 شمسی در پی برگزاری نمایشگاه ماشین آلات در تهران بازمی گردد اما اولین دستگاه خریداری شده در سال 1308 یک تراکتور نفتی بود که برای مدرسه کشاورزی خریداری شد تا به این وسیله دانشجویان بتوانند با عملکرد و فرآیند کار این ماشین آشنا شوند. آغاز توسعه ی ماشین آلات کشاورزی را می توان سال 1331 قلمداد کرد که آشنایی با کشاورزی مدرن گسترده تر شد. اوج این روند در سال 1345 اتفاق افتاد که تعداد ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتورهای ساخت کشور رومانی که به یونیورسال معروف بودند وارد ایران شدند
در سال 1353 کارخانه تراکتورسازی تبریز در ایران تاسیس شد و شروع به وارد کردن و مونتاژ تراکتورهای مسی فرگوسن نمود. در کنار آن از سال 1352 نیز کارخانه تراکتور جان دیر در اراک شروع به فعالیت نمود در حال حاضر بیشتر قطعات تراکتور در داخل کشور ساخته می شود.

1645943764

مشخصات باتری تراکتور

با توجه به عملکرد ماشین تراکتور به عنوان یک ماشین کشاورزی انتخاب باتری مناسب برای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باتری تراکتور معمولا 90 آمپر ساعت است و از لحاظ ولتاژ 24 است. باتری تراکتور در دو نوع اسیدی و اتمی یافت می شود که برند های معتبر ایرانی زیادی در این زمینه وجود دارد.

نحوه شارژ باتری تراکتور

معمولا تراکتورها در فصول سرد سال بدون استفاده مانده و در گوشه ای پارک می شوند در هنگام شروع فعالیت های کشاورزی ممکن است شما با یک باتری خالی مواجه شوید نگران نباشید شارژ کردن باتری به نحوه صحیح آن بسیار آسان انجام می پذیرد.
در وهله ی اول بهتر است شارژ باتری را در یک محیط آزاد یا با تهویه مناسب انجام دهید. شارژ کردن باتری ممکن است ایجاد گاز و بخارهای سمی کند که در برخی مواقع باعث انفجار باتری می شود. هرگز پایانه یا ترمینال ها را با دست لمس نکنید و مراقب باشید که پایانه ها را با ابزار رسانای دیگر قطع نکنید. این امر باعث می شود که به فرد و ماشین تراکتور آسیب وارد شود.
باتری تراکتور نیز به شیوه باتری اتومبیل کار می کند فرآیند کار آن به این شیوه است که انرژی ذخیره شده در باتری از طریق واحد شارژ کننده آلترناتور کاهش یافته و مجددا پر می شود. باتری از هربار استفاده تقریبا متوقف شده و نیاز به شارژ مداوم خارجی دارد.
قبل از شارژ باتری تراکتور ابتدا به دفترچه راهنمای باتری مراجعه کرده و سپس با استفاده از کابل باتری آن را به ماشین مورد نظرتان که در فاصله ای مناسب پارک شده وصل کنید. در زمانی که قصد دارید باتری کابل های شارژر را به اتصال ترمینال ها دقت کنید. تراکتورهای در مقیاس کوچک کانند چمن زن وجود دارند که باتری آن به وسیله برق شارژ می شود. در این زمان پس از شارژ باتری را از پریز جدا کنید.
در صورتی که باتری شما پس از شارژ مجدد دوباره کار نکرد گزینه های مختلفی وجود دارد اول اینکه ممکن است باتری شما قدیمی بوده و یا امکان دارد برق دزدی وجود داشته باشد. پس به دنبال تخلیه باتری باشید.

لوگوی آرکا باتری

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما :

آدرس: تهران، شهرک گلستان، میدان اتریش، مجتمع باران، واحد 337

شماره تلفن: 02149032000

آدرس ایمیل:info@arkabattery.com

شبکه های اجتماعی آرکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *