پایه

آموزش جامع نصب و راه اندازی باتری یو پی اس برای شرکت ها و سازمان ها

3

مروز میخواهیم در رابطه با نصب و راه اندازی باتری یو پی اس برای شرکت ها به شما بگوییم ، ابتدا توضیح مختصری در رابطه با این باتری ها میدهیم و سپس موارد استفاده از یو پی اس را بیان میکنیم و در پایان از طول عمر باتری UPS به شما خواهیم گفت پس با آرکاباتری همراه باشید.

1663140623 1

فهرست :

  • با باتری یو پی اس بیشتر آشنا شوید
  • چرا باید از باتری یو پی اس استفاده کنید
  • چه مجموعه هایی از یو پی اس استفاده میکنند
  • باتری UPS باتری ماشین نیست
  • نصب باتری های یو پی اس
  • آیا شخص میتواند خودش یو پی اس را نصب کند
  • یو پی اس های صنعتی
  • ویژگی های یو پی اس صنعتی
  • طول عمر باتری UPS
  • چه عواملی باعث کاهش عمر باتری یو پی اس میشود؟
  • نتیجه گیری

1663140905

با باتری یو پی اس بیشتر آشنا شوید

UPS مخفف سه کلمه ی Uninterruptible Power Supply و به معنی منبع تغذیه بدون توقف می باشد.

از UPS برای ایجاد ثبات در جربان تغذیه در وسائل و تجهیزات الکتریکی استفاده میشود.

تصور کنید در اداره یا سازمانی جریان برق ناگهان قطع شود ، به دلیل اینکه آن شرکت یا سازمان از تجهیزات الکترونیکی زیادی استفاده میکنند، احتمال خسارت و صدمات شدید زیاد است.

راهکاری که برای جلوگیری از این تلفات و خسارات ارائه میشود ، استفاده از دستگاه های یو پی اس می باشد.

باتری یو پی اس بین برق شهری و وسیله ی مورد نظر ما قرار میگیرد و نمی گذارد noise به آن نفوذ کند.

1663140953

چرا باید از باتری یو پی اس استفاده کنید؟

ویژگی مهمی که باتری های یو پی اس دارند این است که بعد از قطع جریان برق ، یک فرصت به شما میدهد تا بتوانید از شارژ باتری استفاده کنید و کار های نا تمام را تمام کنید یا اطلاعات مهم را ذخیره کنید و نگران از بین رفتن داده های مهم نباشید.

این فرصت 5 الی 15 دقیقه هست که برای این امر ، کاملا قابل قبول می باشد.

چه مجموعه  هایی از یو پی اس استفده میکنند؟

باتری های UPS مصارف مختلفی دارند ولی به طور کلی برای مصارف خانگی، شرکتی ، مخابراتی و … استفاده میشوند

درواقع شرکت های بزرگ  غذایی ، شهرک های صنعتی و استارتاپ ها و در کل هر مجموعه ای که سیستم زیادی دارند و از بین نرفتن دیتا های شان برای شان مهم است.

باتری های UPS استفاده ی زیادی در آسانسور ها و بالابر ها دارد، تصور کنید که بعد از قطع برق حتی برای چند دقیقه در آسانسور گیر کنید، مطمنا حتی تصورش هم اذیت کننده هست.

1663140990

باتری یو پی اس بین برق شهری و منبع تغذیه آسانسور قرار میگیرد و برق مورد نیاز برای اینکه آسانسور مدت زمان بیشتری کار کند را تامین میکند.

باتری 12 ولت 18 آمپر صبا باتری نمونه ی خوبی از این باتری هاست که میتواند برای پنل خورشیدی، تلفن سانترال و دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار بگیرد.

 

باتری UPS باتری ماشین نیست!

قبل از اینکه به نصب باتری یو پی اس بپردازیم ، بهتر است به باور اشتباهی که خیلی ها در رابطه با این نوع باتری دارند بگوییم، باوری که اغلب باتری ماشین و یو پی اس را با هم اشتباه میگیرند.

در مقاله ی تفاوت باتری یو پی اس UPS با باتری ماشین به صورت کامل این موضوع را شرح دادیم اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه این موضوع را بیان کنیم باید بگوییم که:

درست است که ساختار این دو با هم شبیه بوده اما این دو باتری فناوری ساختشان به طور کامل باهم تفاوت دارد ، باتری های یو پی اس باید در جای ثابتی باشند درحالیکه باتری ماشین اینگونه نیست.

1663142266

نصب باتری های یو پی اس

گفتیم که وجود این دستگاه ها در سازمان ها و ادارات می تواند خیلی مهم و ضروری باشد،  بانک ها و بیمارستان ها از جمله مکان هایی هستند که از این دستگاه استفاده میکنند

همچنین وجود این دستگاه در تمام شرکت هایی که با کامپیوتر و وسایل الکترونیکی کار میکنند و نمی خواهند دیتا های شان از بین برود الزامیست.

اما باید بدانید که نصب UPS بسیار حساس و حتی شاید بتوان گفت مهم ترین و پیچیده قسمت از مراحل راه اندازی آن باشد.

1663142565

به همین دلیل همیشه پیشنهاد می کنیم که فردی که مسئول انجام این خدمات است ، از دانش و اطلاعات کافی برخوردار باشد و اصطلاحا کارشناس این حوزه باشد تا مشکلی در هنگام نصب و راه اندازی باتری یو پی اس برای شرکت ها بوجود نیاید.

باتری های یو پی اس هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی روی دستگاه های یو پی اس نصب میشوند؛ البته در اکثر مواقع میشود همزمان هم به صورت داخلی و هم خارجی باتری را روی یو پی اس قرار داد.

نکته ی دیگری در رابطه با سیستم UPS ، این موضوع است که باید بدانید این سیتسم بدون باطری UPS کاربردی ندارد و تنها با این باتری استفاده میشود .

 

آیا شخص می تواند خودش یو پی اس را نصب کند؟

باور غلط و اشتباه دیگری که برخی افراد دارند این است که خودشان میتوانند این سیستم را نصب و راه اندازی کنند.

افراد فنی بیشتر تمایل به این کار دارند.

 

1663141069

اما باید گفت نصب و راه اندازی باتری یو پی اس امری کاملا تخصصی است و شخصی که این مهارت را نداشته باشد اصلا نباید اقدام به انجام این کار کند، چرا که مشکلات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

اگر باتری های UPS خود را از آرکاباتری تهیه میکنید ، اصلا نگران نصب آن نباشید، چرا که برای نصب و راه اندازی آن متخصصین مجرب حضور خواهند داشت.

یو پی اس های صنعتی

وجود یو پی اس برای هر کارخانه و شرکت بزرگی لازم و ضروی است، اگر یک کارخانه ی تولید مواد غذایی با قطعی برق رو به رو شود، تمام سیستم ها و اجزای آن از کار می افتند.

این اتفاق احتمالا باعث خراب شدن و فاسد شدن مواد غذایی که در این دستگاه ها  وجود دارد میشود.

همین موضوع باعث شده که مدیران و مسئولان کارخانه به فکر راه حلی برای این مسئله باشند، راه حلی که باعث شود حتی بعد از قطع ناگهانی برق ، میزانی از برق را به آن برساند که از خرابی دستگاه یا فاسد شدن مواد غذایی در آن جلوگیری کند.

باتری 12 ولت 200 آمپر دقیقا به همین منظور تولید شده است که میتوانید از آرکاباتری تهیه کنید.

اگر هنوز مطمن نیستید که باتری های یو پی اس به درد شرکت شما میخورد یا نه ، میتوانید با مشاورین آرکا تماس بگیرید.

1663141208

ویژگی های یو پی اس صنعتی

این UPS ها 3 فاز دارند و دارای قطعات آمپر بالا هستند.

این یو پی اس ها استاندارد های خاصی را نیز باید رعایت کنند

نکته ی بعدی این است که توان یو پی اس های صنعتی بسیار بالاست و به همین دلیل گرمای زیادی را تولید می کنند پس توجه کنید که در جای خنک باید نصب شود.

طول عمر باتری UPS

اگر باتری یو پی اس را تهیه کردید ممکن است به این سوال فکر کنید که، تا چه زمانی می توانیم از آن استفاده کنیم یا به اصطلاح چه مدت به ما کار میدهد؟

عمر مفیدی که برای این دستگاه ها در نظر گرفته می شود متفاوت است معمولا باتری های ارزان تر طول عمر کمتری هم دارند ولی ارزان تریم باتری ها بیین 3 تا 5 سال به شما کار میدهند که البته بسته به شرایط مختلف ، این عدد نیز تغییر میکند.

همانطور که گفتیم دمای محیط باتری یکی از مهم ترین عواملی است که میتواند عمر باتری را کم کند، پس اگر سیستم یو پی اس شما در مکانی گرم تر از دمای اتاق یا بدون سیستم تهویه می باشد، احتمال اینکه عمرش کم شود وجود دارد.

چه عواملی باعث کاهش عمر باتری یو پی اس میشود؟

عامل اولی که میتوانیم در این قسمت نام ببریم تعداد دشارژ ها میباشد، هر چقدر که میزان و تعداد تخلیه یا دشارژ باتری بیشتر بشود ، توانایی باتری کاهش میابد و به طبع عمر آن نیز کمتر میشود.

نوع و شیوه ی نگهداری از باتری نیز عامل مهم دیگری است که بر روی عمر باتری تاثیر می گذارد.

آیا سیستم شما آب کافی دارد تا بتواند از پس قطع برق بعدی بر بیاید؟ آیا این سیستم را مرتب بازرسی میکنید تا اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را تعمیر کنید و …. با رعایت این نکات قطعا میتوانید باتری ای با طول عمر مفید 3 الی 5 سال داشته باشید.

 

1663141130

نتیجه گیری

در ابتدای مقاله نصب و راه اندازی باتری UPS برای شرکت ها و مجموعه ها ، ما در رابطه با ساختار این باتری ها و موارد مورد نیاز شان صحبت کردیم.

سپس گفتیم که چرا وجود این باتری ها در شرکت ها و سازمان ها حیاتی است.

در نهایت از میزان عمر باتری گفتیم و راهکار هایی که بتوانید با انجام آنها باتری ای با طول عمر بیشتر داشته باشید، امیدوارم از این خواندن این مقاله لذت برده باشید.

در قسمت نظرات به ما بگویید که داشتن خدمات پس از فروش فوق العاده به طوری که خیال تان حتی بعد از خرید UPS راحت باشد ، چقدر برای تان مهم است و چقدر در خرید شما تاثیر میگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *