پایه

آیا باتری اتمی ماشین قابل شارژ است؟

13

برای خرید بهترین باتری خودرو خود می توانید وارد فروشگاه آرکا باتری  شوید و به راحتی سفارش خود را ثبت و در کمترین زمان ممکن باتری خود را تحویل بگیرید .

لوگوی آرکا باتری

باتری اتمی ماشین همان باتری سیلد اسید بوده که نیازی به مراقب ندارد و سطح آب باتری درون آن به دلیل طراحی به صورت بسته کم نمی شود. اما پیش می آید که گاهی باتری به دلیل برق دزدی خودرو یا روشن بودن چراغ یا هر دلیل دیگری شارژ خالی می کند و به اصلاح می خوابد. در این شرایط دیگر خودرو استارت نمی خورد و باتری عملکرد خود را از دست می دهد. در این شرایط باتری به شارژ نیاز دارد تا دوباره عملکرد خود را دست بیاورد. بدین ترتیب باید اظهار کنیم که باتری اتمی خودرو قابل شارژ بوده و در صورتی که شارژ خالی کند می توان آن را شارژ کرد.

از کجا بفهمیم باتری ماشین به شارژ نیاز دارد؟

1662197086

ساده ترین راه برای اینکه متوجه شویم باطری اتمی ماشین به شارژ نیاز دارد، توجه به نشانگر وضعیت روی باتریست. باتری های اتمی ماشین دارای یک نشانگر چراغ مانند هستند که وضعیت باتری را نشان می دهند. در این باتری ها دیگر مانند باتری های سیلد اسیدی معمولی که امکان چک کردن آب باتری وجود دارد، این امکان تعبیه شده و دیگر اصلا آب باتری کم نمی کنند. به جای آن یک چراغ نشانگر وضعیت روی آنها تعبیه شده که دارای سه حالت سبز، سفید و قهوه ای (در برخی باتری ها قرمز) است. اگر چراغ نشانگر باتری اتمی ماشین سبز باشد، یعنی باتری در وضعیت خوبی قرار داشته و نیازی به شارژ ندارد.

1654757243

شما عزیزان می توانید با خواندن بهترین باتری ماشین با انواع باطری اشنا شوید.

اما اگر چراغ نشانگر روی باتری به رنگ سفید باشد یعنی باتری به شارژ نیاز دارد. در این شرایط باید باتری را به یکی از مراکز خدمات پس از فروش باطری خودرو برد تا آن را برای چندین ساعت زیر دستگاه شارژ قرار دهند. در این شرایط بهتر است که باتری را با سرعت شارژ پایین و مدت طولانی معمولا بین 8 تا 10 ساعت زیر شارژ نگه داشت. هرچه سرعت شارژ پایین تر و مدت شارژ بالاتر باشد، باتری بهتر ریکاوری می شود. پس از اینکه باتری شارژ شد می توانید آن را روی ماشین نصب کنید.

1662197024

در نظر داشته باشید که ممکن است نشانگر وضعیت روی باتری دقت خود را از دست داده باشد و وضعیت فعلی باتری را به شما نشان ندهد. یعنی ممکن است پس از شارژ باتری ماشین، وضعیت نشانگر باتری از سفید به سبز تغییر نکند. بدین ترتیب پس از شارژ نباید زیاد به آن دقت کرد.
جدا از نشانگر روی باتری، روش های دیگری نیز وجود دارد که می توان فهمید باتری اتمی خودرو به شارژ نیاز دارد. اگر فراموش کردید که پس از قفل کردن خودرو چراغ آن را خاموش کنید یا وسیله الکترونیکی مصرف کننده برق را مستقیم به باتری ماشین متصل کرده بودید و باتری خوابید یا شارژ خالی کرد و خودرو دیگر استارت نخورد، باید باتری اتمی ماشین خود را شارژ کنید.
همچنین اگر مدتی طولانی به خصوص در فصل سرما خودروی خود را روشن نکردید و دیگر خودرو استارت نمی خورد، بدانید که باطری ماشین شما خوابیده و باید باطری اتمی خودروی خود را زیر شارژ قرار دهید تا دوباره به حالت قبل باز گردد.

1654757259

اما همیشه شارژ باتری اتمی ماشین کارساز نیست. همانطور که می دانید باتری ماشین عمر معینی دارد و اگر عمر آن به پایان برسد، طبیعیست که شارژ را درون خود نگه ندارد و یا حتی دیگر شارژ هم نشود. در این شرایط اگر باتری اتمی ماشین خود را حتی زیر شارژ با آمپر پایین در مدت زمان طولانی هم قرار دهید، بعید است که دوباره احیا شود. به عبارت دیگر باتری اتمی ماشین که عمر آن به پایان رسیده باشد، حتی اگر شارژ هم شود موقتی بوده و بعید است شارژ را مدتی طولانی در خود نگه دارد. اگر هم وضعیت باتری خیلی خراب باشد، بعید است که اصلا شارژ شود.

1654759380

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما :

آدرس: تهران، شهرک گلستان، میدان اتریش، مجتمع باران، واحد 337

شماره تلفن: 02149032000

آدرس ایمیل:info@arkabattery.com

شبکه های اجتماعی آرکا:

دیدگاهی در مورد “آیا باتری اتمی ماشین قابل شارژ است؟

  1. شایان گفت:

    سلام ۲سال اندی باتری اتمی برای یو اس پی خریدم استفاده نشد اصلا از کارتنش هم بیرون نیاوردم ببینمش ایا بعد از گذشت ۲ سال اندی قابل استفاده میشود ممنون

    1. سلام جناب،وقتتون بخیر
      خیر

  2. لقمان احمدی گفت:

    سلام وسپاس. ازراهکاراتون استفاده کردیم باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *