پایه

معرفی برترین تولید کننده های یو پی اس (UPS) در دنیا

28

بازار بین‌المللی تأمین‌کننده برق بی‌وقفه یا همان UPSها تا حد زیادی تحت سلطه کارخانه‌های آمریکایی، ژاپنی و اروپایی است. افزایش تقاضا برای UPS در بخش‌های مختلف صنعت همچون آموزش، بیمارستان‌ها، بانک و شرکت‌های مالی و بیمه،‌ مخابرات، اتوماسیون کارخانه‌ها، هتل‌ها و بخش‌های اداری و دولتی روند رشد این بازار را تسریع کرده است. در این میان می‌توان به این ۱۰ شرکت تولید کننده یو پی اس (UPS) به‌عنوان رهبران این بازار اشاره کرد:
Eaton Corporation Inc
Emerson Electric Co.
APC by Schneider Electric
Toshiba UPS Systems
General Electric
The Mitsubishi Electric Group
Siemens AG
Kehua Hengsheng Co., Ltd
Socomec
Vertiv Group Corp

1645965108

ابعاد بازار یو پی اس (UPS) در دنیا

این دستگاه‌های ارزشمند، به دلیل رشد تقاضا برای کامپیوترهایی که به توان بالایی احتیاج دارند، روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری پیش خواهد گرفت. همچنین هر روز کاربری جدیدی برای این دستگاه‌ها یافت می‌شود. به عنوان مثال پخش‌کنندگان زنده محتوای شخصی هم علاقه‌مند هستند حتی در صورت قطع برق خانگی به پخش محتوای خود ادامه دهند. در مجموع ارزش بازار جهانی این قطعه در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۰ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار برآورد شده و همچنین پیش‌بینی می‌شود که این رقم با رشد سالیانه ۴.۱۱ به میزان ۱۳ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار برسد.

۱- شرکت ایتِن (Eaton) برترین شرکت تولید کننده یو پی اس

ایتِن شرکتی آمریکایی است که فروش آن در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۲ میلیارد دلار برآورد شده و به غیر از دفتر کارخانه‌اش در بیچود از ایالت اوهایو، مرکز اصلی مدیریت خود را در شهر دوبلین ایرلند مستقر کرده است. یکی از مزایای این شرکت را می‌توان ارائه خدمات به مشتریانی دانست که به دنبال کاهش مصرف برق ضمن افزایش ضریب اطمینان پایداری توان هستند. ایتِن تقریباً صد هزار کارمند در ۵۹ کشور مختلف برای فروش و ارائه خدمات در ۱۷۵ کشور دنیا دارد.

۲- شرکت امرسون الکترونیک

مقر اصلی امرسون در فرگوان از ایالت میسوری قرار دارد. این مجموعه جزو لیست ۵۰۰ شرکت برتر فورچیون قرار دارد و تنوع زیادی از محصولات صنعتی، اقتصادی و مناسب مصارف سطح پایین ارائه می‌کند. تمرکز اصلی این شرکت در ارائه خدمات اتوماسیون و راهکارهایی برای مجموعه‌های هتلداری و گردشگری است.۷۶ هزار نفر به طور مستقیم کارمند این شرکت شناخته می‌شوند و در ۲۰۵ نقطه از جهان کارخانه و مرکز فروش این شرکت تأسیس شده است.

۳- شنایدر الکترونیک (Schneider Electric)

مجموعه‌ای که قبلاً با نام American Power Conversion یا APC شناخته می‌شد، پس از خریداری سهام توسط شنایدر در سال ۲۰۰۷ به سومین تولیدکننده یوپی‌اس (UPS) در دنیا تبدیل شد. محصولات این شرکت سیستم‌های APC UPS از واحدهای کوچک تک فاز گرفته تا سیستم‌های بزرگ و سه فاز متغیر را شامل می‌شود. مدل‌های پرفروش این برند شامل APC Symmetra PX ، یک سیستم محافظتی قدرت سه فاز UPS در کلاس بین‌المللی، مقیاس پذیر، طراحی شده برای مقرون به صرفه و در دسترس بودن به همراه  APC Smart-UPS VT که توان سه فاز را در ابعاد جمع‌وجور ارائه می‌دهد است. حفاظت با کارایی عالی و زمان داغ شدن قابل تنظیم از مزایای این محصول هستند. سبد محصولات UPS APC شامل محصولاتی مانند Back-UPS Pro ، APC Smart UPS ، APC Smart-UPS آنلاین، APC Smart-UPS VT ، APC Symmetra LX ، APC Symmetra PX ، APC Symmetra MW ، APC Silcon DP / SL و غیره است.

۴- توشیبا از دیگر تولید کننده های یو پی اس

سیستم‌های یو پی اس توشیبا توسط بخش توشیبا پاور الکترونیک تولید می‌شود و طیف متنوعی از تک فاز و سه فاز سیستم برق اضطراری (UPS) و لوازم جانبی را ارائه می‌دهد که به دلیل عملکرد عالی و قابلیت اطمینان بالا جزو برندهای برجسته هستند. توشیبا UPS Systems با طیف وسیعی از مدل‌های تک فاز یو پی اس از 1 تا 22 کیلوولت آمپر ، حفاظت از توان برق را با ضریب اطمینان بالایی ارائه می‌دهد. سیستم‌های تک فاز یا سه فاز آنها با توان 13.5 تا 2000 کیلووات فعالیت می‌کند و سیستم‌های ماژول موازی سه فاز با قدرت 90 تا 16000 کیلووات را ارائه می‌کنند. سری 5000 یک یو پی اس سخت‌جان در فضای باز است که برای مقاومت در برابر سخت‌ترین محیط‌ها طراحی شده است. خانواده UPSهای توشیبا برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله سرورها، ارتباطات راه دور، خرده فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، پخش و صنعتی مناسب است. شرکت بین‌المللی توشیبا (TIC)، دفتر مرکزی خود را در هوستون ایالات تگزاس قرار داده و تا به امروز راه حل‌های کاربردی برای طیف گسترده‌ای از صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، تأسیسات، مراکز داده، انرژی‌های تجدید پذیر، تهویه مطبوع، آب / فاضلاب و معادن ارائه می‌دهد. بخش پاور الکترونیک توشیبا بیش از 25 سال تجربه در سیستم‌های برق اضطراری با قابلیت اطمینان و کیفیت بالا دارد.

۵- شرکت ABB

شرکت راه‌حل‌های صنعتی ge یا به‌اختصار GEIS توسط مجموعه ABB در تاریخ 30 ژوئن 2018، به مبلغ 2.6 میلیارد دلار خریداری شد. ABB  از دیگر تولید کننده های یو پی اس به شمار می رود و محصولات متنوعی در صنایع مختلف مانند محصولات برقی، رباتیک، اتوماسیون صنعتی و شبکه‌های برق، صنعت و حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها دارد. ABB در بیش از 100 کشور با حدود 135 هزار کارمند فعالیت می‌کند. در سال مالی 2018، درآمد این مجموعه ۲۷ میلیارد و ۶۶۲ میلیون دلار بود.
تحت برند ABB محصولات یوپی‌اس (UPS) متنوع ذیل عرضه شده است:

سری GE VH – تک فاز UPS 700VA – 3kVA
سری GE GT – تک فاز UPS 3kVA – 10kVA
سری GE LP11 – یو پی اس تک فاز 5kVA – 10kVA
سری مدولار GE TME – سه فاز UPS 15kW – 90kW
سری بحرانی GE LP33 – سه فاز UPS 15kVA – 100kVA
سری GE TLE – سه فاز UPS 225kW – 1500kW
سری GE SG – سه فاز UPS 225kVA – 750kVA
سیستم UPS فلایویل GE 50-1000 kVA

در زیر مزایای سیستم‌های یوپی‌اس  شرکت ABB آورده شده است:
ارائه معماریEnd-to-end  که باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها و سرمایش بیشتر می‌شود.
فناوری که برای قابلیت اطمینان محصولات این شرکت طی دهه‌ها فعالیت ABB طراحی شده است.
نظارت بر قدرت و سوئیچینگ به منابع اضطراری یا پشتیبان‌گیری در لحظه
محافظت از بارهای بحرانی در برابر جرقه و صاعقه و جلوگیری از خرابی تجهیزات در این شرایط
یو پی اس مجهز به eBoost با ENERGY STAR efficiency که باعث افزایش کارایی، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها و صرفه‌جویی قابل توجهی در طول زمان می‌شود.

۶- میتسوبیشی الکتریک

مجموعه‌ای مستقر در پیتسبورگ، که در واقع بخش UPS میتسوبیشی الکتریک  را در آمریکا با نام تجاری Mitsubishi Electric Power Products Incorporated  یا به اختصار (MEPPI) به ثبت رسیده است. میتسوبیشی الکتریک سیستم‌های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) مبتنی بر IGBT با بازدهی بالا، همیشه در جریان و با توان دو برابری را تولید می‌کند. این شرکت  سیستم‌های یوپی‌اس تک فاز و سه فاز را در محدوده وسیعی از ظرفیت‌های kVA برای کاربردهای مختلف تک ماژول (SMS) و چند ماژول (MMS) ارائه می‌دهد. دامنه یو پی اس  میتسوبیشی از 6kVA تا 750kVA است.

از جمله محصولات این شرکت تولید کننده یو پی اس می‌توان به سیستم‌های سری 9900 با راندمان بالا اشاره کرد که از سیستم برخط حقیقی استفاده می‌کند. سیستم‌های UPS برخط حقیقی با دو تبدیل ارائه می‌شوند که یکی از آنها پشتیبان‌های مطمئن با خطر کمتری در کاهش بار است. در گذشته، سیستم‌های برخط در مقایسه با آفلاین‌ها به خاطر استفاده از تبدیل دلتا، شرایط کارکرد اقتصادی و سایر مزایای سیستم‌های UPS از حالت آماده به کار و آفلاین را با بالاترین سطح حفاظت ارائه می‌کردند اما کارایی کمتری داشتند. اما سیستم‌های یو پی اس سری 9900 میتسوبیشی، با طراحی کم حجم و سبک خود، قادر است در تمام سطوح بار، بازده بالایی را ارائه دهد در حالی که همچنان از حفاظت و مزایای یو پی اس برخط با دو تبدیل واقعی استفاده می‌کند. راندمان بالا در سیستم‌های یوپی‌اس به معنی مصرف کمتر انرژی است و هزینه نگهداری را کاهش می‌دهد.
مطالعه مقاله پنج مدل برتر یو پی اس (UPS) در سال ۲۰۲۰ را به شما پیشنهاد می کنیم.

۷- زیمنس

این برند را اکثر افراد می‌شناسند؛ یک شرکت چندملیتی آلمانی که مقر اصلی آن در مونیخ و بزرگ‌ترین شرکت تولیدی صنعتی در اروپا به حساب می‌آید و شعبات زیادی از آن در خارج از آلمان است. منابع درآمد آنها به هشت بخش و مراقبت‌های بهداشتی و همچنین انرژی باد به عنوان مشاغل جداگانه تقسیم می‌شود. مشاغل دیگر عبارت‌اند از: برق و گاز (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹  حدود ۱۲ هزار میلیون یورو)، مدیریت انرژی (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۱۲ هزار میلیون یورو)، فناوری‌های ساختمان (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۶ هزار میلیون یورو)، حمل‌ونقل (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۸ هزار میلیون یورو)، کارخانه دیجیتال (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۱۲ هزار میلیون یورو)، فرایندها و درایوهای صنعتی (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۱۲ هزار میلیون یورو) ، Siemens Health (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۱۳ هزار میلیون یورو)، انرژی‌های تجدید پذیر (درآمد در سال مالی ۲۰۱۹ حدود ۱۱ هزار میلیون یورو) و البته موارد دیگری هم وجود دارد. این شرکت در 289 کشور فعالیت می‌کند و اقدام به تولید محصولات خود در سراسر جهان می‌کند. علاوه بر این آنها تقریباً در همه کشورهای جهان دارای ساختمان اداری، انبارها، امکانات تحقیق و توسعه یا دفاتر فروش هستند.
محصولات باتری یوپی‌اس (UPS) زیمنس شامل مدل‌های SITOP UPS500S ، SITOP UPS1100 ، SITOP UPS1600 و SITOP UPS8600 هستند.

۸- کئوها هگشنگ Kehua یکی دیگر از تولید کننده های یو پی اس

Kehua دارای 31 سال تخصص در بازار باتری‌ها، متخصص در منبع تغذیه UPS، انرژی‌های تجدید پذیر و مرکز نگهداری از داده‌ها است. محصولات Kehua در بیش از 100 کشور و منطقه در سراسر دنیا با طیف گسترده‌ای از صنایع از جمله امور مالی، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز سنگین به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند. تولید، ارتباطات، دولتی، آموزش و مراقبت‌های پزشکی سایر صنایع مرتبط با این شرکت هستند. یو پی اس‌های این شرکت با باتری لیتیوم دو تبدیل (1-3 کیلو ولت آمپر)، نوع فوری / برج UPS بدون ترانسفورماتور تک فاز (1-3 کیلوولت آمپر)، یو پی اس بدون ترانسفورماتور آنلاین تک فاز (نوع رک) (ترانسفورماتور 1 تا 10 کیلو ولت)، ترانسفورماتور آنلاین تک فاز یو پی اس رایگان (1-10kVA)، یو پی اس مبتنی بر ترانسفورماتور آنلاین تک فاز (1-10kVA)، رک UPS بدون ترانسفورماتور آنلاین (10-20kVA) و سایر محصولات است.

۹- سوکومک (Socomec)

Socomec در سال 1922 تأسیس شد، یک گروه صنعتی مستقل و با نیروی کار حدود 3200 نفر که از 27 شرکت تابعه در جهان تشکیل شده است. فعالیت اصلی آنها ایجاد دسترسی، کنترل و ایمنی شبکه‌های الکتریکی ولتاژ پایین است. آنها متخصص سوئیچ‌های شکست بار، حفاظت از فیوز، تجهیزات سوئیچ انتقال، حفاظت الکترونیکی، نظارت، مدیریت انرژی،UPS STS، یکسو کننده جریان، ذخیره انرژی و راه‌حل‌های سوئیچینگ و حفاظت فتوولتائیک و تبدیل برق و ذخیره انرژی هستند.

۱۰- گروه ورتیو (Vertiv)

آخرین گزینه این لیست هم از آمریکایست، Vertiv یک ارائه دهنده تجهیزات و خدمات برای مراکز داده در آمریکا، اوهایو است. دفتر مرکزی این دفتر در شهر کلمبوس قرار دارد و بیش از 18 هزار کارمند و بیش از 25 مرکز تولید و مونتاژ در سراسر جهان دارد. این شرکت دارای نمایندگی‌های منطقه‌ای در سراسر جهان است. مشتریان اصلی آنها علی‌بابا ، آلستون، America Movil ، AT&T ، China Mobile ، Equinix ، Ericsson ، Reliance ، Telefonica ، Tencent ، Verizon ، Vodafone  و حتی خود زیمنس هستند. این شرکت باتری‌های ذخیره انرژی UPS از 0.35kVA تا 600kVA و حتی بیشتر دارد. برخی از مدل‌های آنها به شرح زیر است: Uertiv Liebert GXT5 UPS ، 500-3000VA 120V UPS ، Vertiv Liebert GXT5 UPS ، 3،000-10،000VA 208VAC UPS ، Liebert ITA2 UPS 3 فاز 208V ، Liebert NX UPS ، 225-600kVA / kW ، Liebert EXL UPS ، UPS باتری‌های لیتیوم یون و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *