پایه

تفاوت اتومبیل هیبریدی با برقی در چیست؟

42

اتومبیل یا خودرو هیبریدی به عنوان یک سیستم شناخته می شود که در طراحی آن به شکل همزمان یک موتور بنزینی، به همراه یک موتور الکتریکی و در کنار آن یک باتری را به شکل همزمان در خود جای داده است. به اتومبیل های هیبریدی خودرو سبز یا یا خودرو برقی دو گانه نیز گفته می شود که با نام لاتین (Hybrid electric vehicle, HEV) خوانده می شوند.
در رابطه با طرز کار موتورهای الکترونیکی باید گفت که این موتورها زمانی قدرت زیادی را تولید می کنند که موتور الکتریکی به آهستگی در حال چرخش است. این امر در رابطه با موتورهای بنزینی کاملا برعکس بوده و هنگامی که در بالاترین حد چرخش هستند بیشترین قدرت را تولید می کنند.

1645964010

تفاوت اتومبیل هیبریدی و برقی چیست؟

اتومبیل های برقی یا الکتریکی همان طور که از عنوان آن ها پیداست تنها برای حرکت کردن تنها از یک موتور برقی یا الکتریکی بهره می گیرند. این مدل موتور اتومبیل تنها به یک باتری و موتور الکتریکی مجهز شده است که امکان شارژ شدن در مکان یا ایستگاه های مخصوص به خود را دارد. از مزایایی استفاده از این نوع موتور این است که بدون ایجاد آلودگی و تولید گازهای گلخانه ای با توجه به میزان توان باتری می تواند مسافتی را مابین 100 تا 400 کیلومتر طی کند.

در ادامه باید بدانید که اتومبیل های هیبریدی برخلاف نوع الکتریکی برای امکان حرکت خود از ترکیب دو یا چند نیرو است که از منابع متفاوت تامین می شود لازم به ذکر است که بدانید تکنولوژی موجود در این اتومبیل ها با یکدیگر یکسان نبوده و به کمپانی تولید کننده ی آن بستگی دارد.
در کل اتومبیل هیبریدی به عنوان یک خودرو دوگانه سوز شناخته می شود که با توان یک موتور درون سوز در کنار موتور الکتریکی قدرت حرکت را تامین می کنند. این عملکرد به این صورت شکل می گیرد که زمانی که سوخت گیری موتور درون سوز انجام می شود این سوخت ها شامل بنزین، سی ان جی یا انرژی خورشیدی، گاز پروپان، هیدروژن است زمانی که سوخت گیری انجام شد موتور الکتریکی نیز با کمک انرژی حرکتی موتور شارژ شده و اتومبیل به کمک دو موتور یا تنها بوسیله موتور الکتریکی به حرکت در می آید.

برای درک تفاوت موتورهای موجود در اتومبیل های برقی و هیبریدی باید این مسئله را ذکر کنیم در اتومبیل های برقی تنها منبع برای تولید نیرو برای به حرکت درآوردن اتومبیل موتور الکتریکی محسوب می شود. در این حالت قدرت اتومبیل مورد نظر به توان باتری مورد نظر بستگی دارد. در مورد اتومبیل های هیبریدی با هماهنگی بین دو موتور الکتریکی و بنزینی گشتاور و توان خروجی اتومبیل بیشتر بوده و این نوع خودرو از اتومبیل های برقی یا الکتریکی توان خروجی بیشتری دارند.

برای خرید بهترین باتری خودرو خود می توانید وارد فروشگاه آرکا باتری  شوید و به راحتی سفارش خود را ثبت و در کمترین زمان ممکن باتری خود را تحویل بگیرید .

باتری هیبریدی چیست؟

با توجه به اینکه چند دهه از عمر اتومبیل های هیبریدی می گذرد دیگر در بازار خودرو جهان این نوع اتومبیل به عنوان یک گزینه جدید به شمار نمی رود. در دهه ی گذشته مردم این نگرانی را داشتند که جایگزینی باتری هیبریدی به جای یک باتری معمولی هزینه بالایی را دربرخواهد داشت. اما در طول زمان افراد به تجربه دریافتند که وجود احتراف داخلی در باتری های هیبریدی باعث می شود که عمر مفید بیشتری داشته باشند.
گزارش هایی را در این زمینه از تویوتا پریوس سدان مشاهده می شود که اتومبیل های هیبریدی هستند که کیلومتر شمار آن ها بیش از 300000 مایل وجود داشته است. در حال حاضر برخی از شرکت های تاکسیرانی از اتومبیل های هیبریدی استفاده می کنند که تا به حال مشکلی را تا 200000 مایل گزارش نکرده اند.

این اعداد و ارقام نشان دهنده ی این مسئله نیستند که موتورها کاملا بی عیب و نقص و بدون مشکل هستند قبل از استفاده از این موتورها باید از افراد با تجربه مشاوره بگیرید.

1645356764

رانندگی با یک پدال

در اتومبیل های هیبریدی تنها یک پدال وجود دارد و رانندگان باید یاد بگیرند که با یک پدال رانندگی کنند. در این روش زمانی که راننده تصمیم به توقف می گیرد به جای فشردن پدال مخصوص ترمز پای خود را از روی پدال گاز برمی دارد. در این موقعیت توقف اتومبیل با به حداکثر رسیدن توان ترمز احیا کننده متوقف می شود. رانندگان می توانند با کمی تمرین به این عملکرد عادت کنند. نکته ی جالب اینجاست که انرژی الکتریکی که توسط ترمزهای احیا کننده تولید می شود امکان رانندگی تا 186 کیلومتر را با موتور الکتریکی بدهد.

لوگوی آرکا باتری

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما :

آدرس: تهران، شهرک گلستان، میدان اتریش، مجتمع باران، واحد 337

شماره تلفن: 02149032000

آدرس ایمیل:info@arkabattery.com

شبکه های اجتماعی آرکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *