پایه

شارژ گوشی با باتری ماشین

18

شارژ گوشی در ماشین

آیا استفاده از شارژر یو اس بی به باتری اتومبیل آسیب می رساند؟

بیشتر کاربرانی که از شارژر یو اس بی در اتومبیل خود استفاده می کنند این سوال را دارند آیا استفاده از آن به باتری اتومبیل و گوشی آسیب وارد می کند؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

تاثیر شارژر یو اس بی بر روی باتری اتومبیل

در ابتدا قصد داریم تاثیر شارژر یو اس بی را بر روی باتری اتومبیل بررسی کنیم. استفاده از شارژرهای یو اس بی یا به عبارتی فندکی که بر روی درگاه برق 12 ولتی اتومبیل نصب شده است و به زبان ساده این شارژر در قسمت جا فندکی قرار گرفته است. استفاده از این قطعه در اتومبیل های مدل جدید بسیار مرسوم شده است.
در بسیاری از اتومبیل ها انتقال برق در درگاه برق 12 ولتی هیچ وقت قطع نمی شود. این عملکرد حتی زمانی که اتومبیل نیز خاموش است هم ادامه دارد این یعنی باتری ماشین شما در حال تخلیه شدن است اما سوال این جاست باتری تا چه اندازه خالی خواهد شد؟
برخی از کارشناسان برای آگاهی از این مسئله پیشنهاد می دهند که با استفاده از یک انبر سوسماری و مولتی متر توان مصرف شارژر را اندازه گیری نمایید. عدد به دست آمده و مصرف دائمی این شارژر ها حدود 14.2 میلی آمپر است حال این سوال پیش می آید آیا این جریان باید باعث نگرانی صاحبان خودرو باشد؟.معمولا پاسخ خیر است.

شارژر گوشی در اتومبیل چه میزان برق باتری را مصرف می کند؟

1646200378

با توجه به این که یک باتری معمولی اتومبیل ظرفیتی تقریبا معادل 40 آمپر بر ساعت دارد، که با توجه به اندازه ی مصرفی 14.2 میلی آمپر شارژر باید در حدود 2817 ساعت یا 117 روز زمان بگذر تا این وسیله بتواند یک باتری را کاملا تخلیه کند.
در صورتی که شما هر روز از شارژر گوشی اتومبیل خود استفاده می کنید این مسئله نگران کننده نخواهد بود. در صورتی که تصمیم داشته باشید به مدت زمان نسبتا طولانی به فرض دو هفته اتومبیل خود را در پارکینگ بگذارید در این موقعیت هم احتیاجی نیست به علت استفاده از شارژر یو اس بی نگران باتری اتومبیل خود باشید.
این مسئله ی استفاده 14.4 میلی آمپری در موقعیتی برای شما ایجاد اشکال می کند که بخواهید مدت زمان طولانی تری را به رانندگی بپردازید.
این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اتومبیل ها مقداری جریان را نیز صرف سیستم هایی مانند دزدگیر و دیگر سیستم های آماده به کار می کنند که شارژر یو اس بی در مقایسه با آن ها میزان مصرفی بسیار پایینی دارد. برای یک رانندگی معمولی این طور به نظر می رسد که جریان آماده به کار برای پوشش دادن شارژر یو اس بی به اندازه ای نیست که احتیاج باشد آن را به شکل مداوم از جا خارج کرده و مجدد آن را در جایش قرار دهیم.

آیا شارژر یو اس بی اتومبیل به باتری گوشی آسیب می زند

بسیاری از کاربران در رابطه با شارژرهای یو اس بی در اتومبیل این سوال را دارند آین این نوع شارژر بر روی باتری گوشی آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت؟ در رابطه با این مسئله که آیا شارژر فندکی یا یو اس بی می تواند به باتری گوشی آسیب وارد کند به علت عدم تحقیقات پاسخ مشخصی وجود ندارد. اما نکاتی وجود دارد که هنگام استفاده از شارژر یو اس بی بهتر است برای ایمنی بیشتر مد نظر داشته باشید:
مواظب باشید در زمانی که استارت می زنید گوشی تلفن همراه تان را از شارژر یو اس بی جدا کنید. زیرا در این هنگام نوسان موجود در برق اتومبیل می تواند به شارژر فندکی و گوشی همراه شما آسیب برساند. لازم به ذکر است بدانید که احتمال وقوع این حادثه درصد بسیار پایینی دارد اما بهتر است برای اطمینان بیشتر احتیاط لازم را به عمل آورید.
نکته دیگر اینکه درست است که تا به حال اخباری مبنی بر اینکه شارژرهای یو اس بی اتومبیل به گوشی همراه آسیبی وارد کنند گزارش نشده است اما با توجه به قیمت برخی از گوشی های همراه شارژر کردن گوشی همراه با شارژری به جز شارژر مخصوص خود گوشی عملی اشتباه قلمداد می شود. به این علت که شارژر اصلی متعلق به گوشی شما برای عملکرد این نوع گوشی ساخته و طراحی شده است. این درحالی است که شارژر یو اس بی برای انواع گوشی ها ساخته و در اتومبیل ها تعبیه شده است. بهتر است در این مورد دقت لازم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *