پایه

تفاوت باتری 66 آمپر با 74 آمپر

15

برای خرید بهترین باتری خودرو خود می توانید وارد فروشگاه آرکا باتری  شوید و به راحتی سفارش خود را ثبت و در کمترین زمان ممکن باتری خود را تحویل بگیرید .

لوگوی آرکا باتری

بهترین و یا مناسب ترین باتری برای خودروی شما کدام است؟

سوال اولی که تقریبا اکثریت خریداران باتری امروزه با آن مواجه هستند همین است، بهترین باتری برای ماشین آنها کدام باتری است؟ در این مقاله سعی می کنیم پارامترهای یک باتری مناسب را به شما معرفی کنیم و راهکارهای شناسایی بهترین باتری را آموزش دهیم تا اگر این سوال برای شما هم پیش آمد بتوانید بهترین پاسخ را خودتان بیابید.

هر برند باتری دارای مشخصات و خصوصیات مخصوص خود می باشد و یک برند برای آنکه بتواند عنوان بهترین باتری را کسب کند بایستی بتواند در این مشخصات سرآمد برندهای دیگر باشد. قبل از اینکه به معرفی این شاخص ها بپردازیم ابتدا چند سوال اصلی را مرور می کنیم:
سوال اول: آیا بهترین باتری برای خودروی من با بهترین باتری برای همسایه یا دوست و آشنا یکی است؟

1646205782

برای خودروهای هم مدل بهترین باتری اصولا یک نوع باتری است. به عنوان مثال برای خودروی سمند باتری فابریکی 66 آمپر است ولی طبق توصیه ها باتری 74 آمپر برای این خودرو مناسب تر است. حال در بین باتری های 74 آمپر موجود در بازار و در بین باتری های داخلی باتری 74 آمپر برند X (برند فرضی) را می تواند به عنوان بهترن باتری برای این خودرو دانست (چرایی این انتخاب را در ادامه خواهیم گفت) اما برای خودروی مانند پژو 206 که تقریبا هم رده با این خودرو است دیگر نمی توان باتری 74 آمپر برند X را بهترین باتری دانست چرا که باتری 74 آمپر امکان نصب در خوردوی پژو 206 را ندارد.
سوال دوم: اگر باتری 74 آمپر یک برند بهترین در بین باتری های 74 آمپر باشد آیا باتری 55 آمپر همان برند نیز بهترین باتری در بین باتری های 55 آمپر هست یا خیر؟
جواب کلی این سوال مثبت است چرا که تفاوت در آمپر باعث تفاوت در کیفیت نیست و برندی که در یک آمپر بهترین کیفیت را دارد معمولا در آمپر های دیگر نیست همان کیفیت را داراست اما گاها برخی آمپرها برای یک برند در بازار موجود نیست و به همین خاطر برای برخی حالت های خاص پاسخ این سوال منفی است.
اما به سوال اصلی مقاله برمی گردیم «معیارهای انتخاب بهترین باتری برای خودرو»
معیارهای اصلی انتخاب بهترین و مناسب ترین باتری برای خودرو را در 6 معیار اصلی زیر بیان می کنیم:

معیار اول: کیفیت
کیفیت باتری اولویت اول در انتخاب یک باتری است. برای افراد تخصصی مشخص کردن کیفیت یک باتری از روی مشخصات باتری مانند وزن، CCA، RC و … کار دشواری نیست اما برای افراد غیر متخصص بایستی به تجربه فروشندگان در این بخش اعتماد نمود. (برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با (شماره تلفن: 02149032000) تماس بگیرید .

معیار دوم: تامین برق خودرو
مطمعنا بهترین باتری برای یک خودرو باتری است که می تواند تمامی نیازهای برقی خودرو را تامین نموده و قدرت استارت کافی به خودرو بدهد. به همین جهت بهترین باتری برای هر خودرو از بهترین برند باتری برای خودرو دیگر متفاوت بوده و بایستی برای هر خودرو ابتدا آمپر مناسب باتری مشخص شده سپس بهترین برند در آن آمپر معین گردد (برای مشخص کردن آمپر باتری خودروی خود می توانید از بخش جستجوی سایت آرکا باتری استفاده کنید)

1646205873

معیار سوم: ضمانت
ضمانت یا گارانتی یکی از معیار های اصلی در انتخاب جایگاه یک برند باتری است چرا که معمولا محصولات با کیفیت تر دارای مدت ضمانت بیشتری هستند و برای انتخاب یک باتری به عنوان مناسب ترین باتری برای یک شخص توجه به مدت زمان گارانتی باتری می تواند راهگشا باشد.

معیار چهارم: قیمت
قیمت یک محصول از مهمترین دلایل در انتخاب محصول می تواند تلقی شود. منظور از قیمت در انتخاب بهترین باتری خرید ارزان و یا گران باتری نیست بلکه قیمت در کنار کیفیت معنا دار می شود و نسبت قیمت به کیفیت در انتخاب یک محصول است که تعیین کننده است.

معیار پنجم: نوع ضمانت
در کنار مدت زمان گارانتی، نحوه خدمات دهی برای این مدت نیز دارای اهمیت است. چرا که پیدا کردن نمایندگی خدمات پس از فروش برخی از برندها به قدری سخت و زمان بر است که افراد ترجیح میدهند از قید ضمانت را بزنند. در کنار این معضل برخی از برندها دارای خدمات گارانتی در محل هستند و دیگر نیازی به مراجعه به شعب گارانتی اصلا وجود ندارد. مطمعنا راحتی دسترسی به خدمات پس از فروش یکی از معیارهای اصلی در خرید و انتخاب بهترین باتری می تواند باشد.

معیار ششم: راحتی در خرید
برای خرید بهترین باتری خودرو معطمنا نباید وقت زیادی تلف گردد و به همین جهت بهترین باتری برای خودرو باتری است که دسترسی به آن برای خریداران راحت باشد.

حالا مثال بهترین باتری برای سمند که در سوال اول بیان شد را با این شش معیار بررسی می کنیم:
معیار اول: ابتدا باید برند فرض شده X را بررسی کنیم. برای این بررسی میتوانید از کارشناسان آرکا مشاره رایگان بگیرید و یا از صفحات جستجوی اینترنتی استفاده کنید. کیفیت برند X را به تنهایی مورد سوال قرار ندهید بلکه بصورت مقایسه ایی با دیگر برندها مورد بررسی قرار دهید.
معیار دوم: آمپر مورد نیاز خودروی خود را مشخص کنید و تحقیق کنید که برند مورد بررسی این آمپر را دارد یا خیر
معیار سوم: از فروشندگان مخلتف مقدار گارانتی این محصول را بپرسید. گاها برخی از فروشندگان به دلیل مختلف که ربطی به کارخانه تولید کننده ندارد مدت زمان گرانتی را کمتر یا بیشتر از مدت زمان گارانتی اصلی باتری بیان می کنند.
معیار چهارم: در بین باتری های 74 آمپر موجود در بازار قیمت ها را بررسی کنید و در کنار قیمت نوع برند ها را نیز یاداشت کنید. یک برند را از چند فروشگاه استعلام قیمت کنید.
معیار پنجم: نحوه ارائه خدمات پس از فروش را از چند فروشگاه و حتی استفاده کنندگان بپرسید.
معیار ششم: از چند فروشگاه بپرسید آیا این برند را دارند یا خیر؟
با بررسی این شش معیار برای این برند فرضی برای هر معیار بر حسب شرایط خودتان امتیاز قرار داد و در نهایت بر حسب بودجه و انتظار شما از کیفیت، قیمت و گارانتی و موارد دیگر بهترین باتری مناسب شرایط و خودرو خودتان را انتخاب کنید.

لوگوی آرکا باتری

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما :

آدرس: تهران، شهرک گلستان، میدان اتریش، مجتمع باران، واحد 337

شماره تلفن: 02149032000

آدرس ایمیل:info@arkabattery.com

شبکه های اجتماعی آرکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *